wtorek, 31 stycznia 2012

Nowe szaty króla

Land Rover po raz pierwszy pokazał swojego najnowszego Defendera w wersji koncepcyjnej podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2011 roku. Auto wywołało sporo zamieszania, wielu z oddanych fanów modelu twierdzi, że najnowsza jego odsłona straciła swój unikalny charakter. Na trwających New Delhi Auto Expo 2012, Land Rover wystawił kontrowersyjny model w nowych barwach. Legendarna terenówka jest teraz...czerwona.


DC100 został pokazany w kolorze Firenze Red z białym dachem. Auto wyposażone jest w najnowsze systemy wspomagania takie jak Terrain Response System, Driveline czy Wade - nowy system pomocy przy ciężkich warunkach drogowych.

Czy tworząc nową wersję Defendera, Land Rover przekombinował? Czy nowa sylwetka, wraz z nowym kolorem, tworzą z klasycznej terenówki zwykłego miejskiego SUVa? Ocenę pozostawiam Wam. Ja nazwałbym DC100 pomysłem...oryginalnym.

Podobnie jak we Frankfurcie, tak i w New Delhi, Land Rover prezentuje DC100 razem z wersją Sport, która jest odmianą klasycznego Defendera w wersji cabrio. Zdaje się, że konstruktorzy DC100 wyszli z założenia, że jak jedziemy, to jedziemy po bandzie.

Nagrody dla linii DS i Sebastiena Loeba

Na 27. Międzynarodowym Festiwalu Samochodowym (Festival Automobile International) linia DS otrzymała Grand Prix w kategorii designu za swój styl. Doceniono w ten sposób zdecydowane wybory stylistyczne zastosowane modelach z linii DS. Sébastien Loeb, prawdziwy ambasador marki CITROËN, otrzymał na festiwalu prestiżową Złotą Palmę (Palme d’or) za zdobycie w roku 2011 ósmego tytułu Mistrza Świata WRC w kategorii Kierowców.


GRAND PRIX W KATEGORII DESIGNU DLA CAŁEJ LINII DS

Do linii DS, która została zainaugurowana zaledwie 20 miesięcy temu, należą dziś modele CITROËN DS3, DS4 i DS5. Jest to linia uzupełniająca główną gamę samochodów, produkowana dla klientów poszukujących wyjątkowego stylu, design i wrażeń. W polskich salonach marki lada moment pojawi się CITROËN DS5, najnowszy model z tej linii i pierwszy samochód CITROËNA, w którym zastosowano technologię Full Hybride Diesel – Hybrid4. Linia DS już okazała się dużym sukcesem – od początku jej wejścia na rynek sprzedano blisko 180 000 samochodów. Grand Prix w kategorii designu Międzynarodowego Festiwalu Samochodowego to wyjątkowa nagroda za starania projektantów CITROËNA. Na oficjalnej uroczystości 27. Międzynarodowego Festiwalu Samochodowego nagrodę tę odebrał Jean-Pierre PLOUÉ, Dyrektor ds. Designu grupy PSA PEUGEOT CITROËN.

ZŁOTA PALMA W UZNANIU OSIĄGNIĘĆ SÉBASTIENA LOEBA

Sportowa przygoda CITROËNA i Sébastiena Loeba rozpoczęła się w 2001 roku. Po dziesięciu latach Loeb jest najbardziej utytułowanym kierowcą samochodowym w historii – ma osiem tytułów Mistrza Świata WRC, które w latach 2004–2011 zdobywał regularnie co roku. Za sprawą Sébastiena Loeba CITROËN był siedmiokrotnym Mistrzem Świata w kategorii Producentów. W tym roku rywalizacja toczy się dalej, a sam Loeb po raz kolejny udowodnił swoją skuteczność w pierwszej tegorocznej rundzie WRC - Rajdzie Monte Carlo.

Aby nagrodzić niezwykłe osiągnięcia Sébastiena Loeba, jury 27. Międzynarodowego Festiwalu Samochodowego postanowiło przyznać mu Złotą Palmę. Loeb odebrał tę prestiżową nagrodę na gali w pałacu Inwalidów w Paryżu.

źródło: Citroen

Niemka najpiękniejsza na świecie? Takie rzeczy, tylko w motoryzacji...

Wiele jest konkursów piekności w świecie czterech kółek. Jednym z najpopularniejszych jest ten, który swój finał ma podczas Międzynarodowego Festiwalu Motoryzacji w Paryżu. W tym roku, laureatką pierwszego miejsca została piękna Niemka. Włoszki i Francuski mogły jedynie z zazdrości zgrzytać tłokami.


Wyboru dokonało prawie 100 000 osób z ponad 50 krajów. Najpiękniejszym autem roku 2011 wybrana została BMW Serii 3 sedan. Niemiecka piękność uzyskała 26 procent głosów, wyprzedzając Peugeota 208 (20 proc.) oraz Chevroleta Camaro kabriolet (18 proc.), czwarte miejsce zajął Hyundai Veloster (chociaż moim skromnym zdaniem, zjawiskowy wytwór koreańskich producentów, powinien zająć miejsce na 'pudle').

Zwycięstwo BMW jest sporym zaskoczeniem. We wcześniejszych edycjach konkursu, wygrywały przeważnie auta włoskie i francuskie. W roku 2010, na najwyższym miejscu podium stanął Citroen DS4.

źródło: flota.com.pl/foto: BMW Group

Celebryci, freeskiing i nowy Fiat Freemont

W ostatni weekend stycznia, na zakopiańskim stoku Harenda trwała rywalizacja w ramach zawodów The North Face Polish Freeskiing Open 2012 powered by Fiat. Przy pięknej pogodzie zgromadzeni na stoku kibice oraz goście Fiat Auto Poland podziwiali umiejętności 50 zawodników z 8 krajów. Na zaproszenie Fiat Auto Poland w mroźny i słoneczny weekend w stolicy polskich Tatr gościli m.in. aktor Tomasz Karolak (m.in. „Testosteron", „Lejdis", „Ciacho", „Listy do M."), Piotr Kupicha, wokalista popularnego zespołu Feel oraz zawodowy Mistrz Świata organizacji WBC w boksie Krzysztof „Diablo" Włodarczyk.

Na stoku Harenda, w ostatni weekend stycznia 2012 r. odbyły się zawody The North Face Polish Freeskiing Open 2012 powered by Fiat. Marka Fiat już po raz czwarty z rzędu była oficjalnym sponsorem imprezy i najwyraźniej przynosi szczęście Szczepanowi Karpiel-Bułecka, który również po raz czwarty z rzędu został Mistrzem Polski we Freeskiingu. Polak był także drugi w konkurencji Big Air, w której zwyciężył Szwajcar Rico Schuler. Wśród kobiet triumfowała „juniorka", 9-letnia Estonka Kelly Sildaru.

"Specjalnie przygotowany na zawody snowpark oraz wyjątkowo ładna pogoda, pozwoliły zawodnikom zaprezentować w pełni ich umiejętności. 50 startujących z 8 krajów, znamienici goście zaproszeni przez Fiat Auto Poland oraz zgromadzeni na stoku kibice, stworzyli świetną atmosferę. Cieszmy się, że kolejny rok z rzędu mogliśmy liczyć na pomoc Fiat Auto Poland w organizacji największej freeskiingowej imprezy w Polsce. Już teraz zapraszamy na jubileuszową, 10-edycję - Polish Freeskiing Open - za rok." - powiedział Andrzej Lesiewski, organizator zawodów.

Do dyspozycji organizatorów Mistrzostw Polski oraz zaproszonych gości były samochody Fiat Freemont. Auta przyozdobione charakterystycznym pasami z motywem amerykańskiej flagi jednoznacznie sugerowały północnoamerykańskie pochodzenie Fiata Freemont, a włoska flaga przyklejona na szybie samochodu podkreślała włoskie cechy samochodu, jak nowoczesne wzornictwo wnętrza wykonanego z typowo włoskich dobrym smakiem i dbałością o szczegóły oraz nowoczesne jednostki napędowe Common Rail II-generacji opracowane i produkowane na Półwyspie Apenińskim. Fiat Freemont, to pierwszym model Fiata, który zrodził się w wyniku współpracy włoskiego koncernu z Chrysler Group. Nazwa Freemont ma przywoływać na myśl poczucie wolności i swobody. Fiat Freemont z powodzeniem łączy wszechstronność aranżacji wnętrza i prawdziwą funkcjonalność z oryginalnym i wyróżniającym się stylem, a dzięki swym wymiarom (długość 489 cm, szerokość 188 cm, wysokość 169 cm) oraz potężnemu rozstawowi osi (289 cm) - samochód ten dysponuje niezwykle obszernym wnętrzem, w którym wygodnie może podróżować nawet 7 osób.

Aktualna oferta wyposażenia Fiata Freemont jest najbogatsza w segmencie. To 7-osobowe auto może być wyposażone w napęd na cztery koła AWD (All Wheel Drive) i automatyczną skrzynię biegów. Uzyskanych niedawno pięć gwiazdek Euro NCAP najlepiej oddaje zaangażowanie Fiata w tworzenie auta plasującego się na szczycie pod względem bezpieczeństwa. Nowy Fiat Freemont AWD, to wersja z napędem na cztery koła z jednostkami napędowymi 2.0 Multijet II o mocy 170 KM lub 3.6 benzyna V6 o mocy 280 KM. Obie wersje wyposażono w sześciobiegową, automatyczną skrzynię biegów. Jest to system o wysokim stopniu zaawansowania technicznego, całkowicie zautomatyzowany, gwarantujący pełną kontrolę nad pojazdem nawet w ekstremalnych warunkach.

źródło: Fiat

poniedziałek, 30 stycznia 2012

Wszystko co chcesz wiedzieć o nowym BMW X6

BMW X6 jest pierwszym w historii pojazdem typu Sports Activity Coupé. Ta unikalna kombinacja sportowej dynamiki, wyjątkowej wszechstronności oraz spotęgowanej atrakcyjności będzie dostępna od wiosny 2012. Celowe zmiany w stylistyce i innowacyjne elementy wyposażenia wyostrzają profil nowego BMW X6 jako unikalnego modelu w segmencie samochodów premium z napędem na cztery koła.



Swoją niezwykłą popularność zawdzięcza on po pierwsze ekspresyjnej stylistyce nadwozia, łączącej atletyczność i elegancję linii coupé z potęgą serii modelowej BMW X, a po drugie fascynującym wrażeniom z jazdy dzięki mocnym silnikom benzynowym i wysokoprężnym z Technologia TwinPower Turbo i inteligentnemu napędowi na cztery koła xDrive z układem Dynamic Performance Control.

Od premiery rynkowej w przeciągu trzech lat sprzedano ponad 150 000 egzemplarzy Sporty Activity Coupé. Te wyniki przekroczyły nawet najśmielsze plany. Wysokie zapotrzebowanie na BMW X6 nadal utrzymuje się na światowych rynkach, co jest najlepszym potwierdzeniem sukcesu tej niespotykanej koncepcji pojazdu.

Nowe opcje: rzucające się w oczy akcenty na przedzie i tyle, adaptacyjne reflektory LED.

Precyzyjnie dopasowane szczegóły z przodu nowego BMW X6 charakteryzują jego ekskluzywnie atletyczną i potężną sylwetkę. Standardowe światła przeciwmgielne zostały umieszczone w matowo wykończonej obudowie w górnej części wlotów powietrza. Ich wyższe i bardziej centralne położenie podkreśla szerokość pojazdu. Trójwymiarowo wymodelowana rama i na nowo zaprojektowane, pochylony ku dołowi grill, sprawiają, że atrapa chłodnicy BMW szczególnie przyciąga uwagę do przedniej części pojazdu. Kąt pochylenia kratek atrapy chłodnicy jest połączony z dolną linią reflektorów, tworząc tym samym dodatkową linię poziomą. Podkreśla ona szerokość nowego BMW X6 na jezdni i jego stabilną pozycję na drodze.

Nowe BMW X6 jest pierwszym pojazdem w swoim segmencie, który oferuje w opcji adaptacyjne reflektory LED, jako alternatywę do podwójnych świateł ksenonowych. Ich jasne, białe światło zapewnia optymalną widoczność, podczas gdy ich dopracowany wygląd reprezentuje nowa interpretacja podwójnych, okrągłych pierścieni świetlnych, stanowiących odrębny akcent marki.

Trójwymiarowo ukształtowane pierścienie świetlne adaptacyjnych reflektorów LED są spłaszczone na górze i dole. Sąsiadują one w górnym rogu ze światłami akcentowymi zasilanymi LED. Źródłem światła dla świateł mijania i drogowych są z kolei diody LED umieszczone na poprzeczce w środku reflektora. W nowym BMW X6 adaptacyjne reflektory LED są dostępne w wyposażeniu standardowym.

Dzięki nowo zaprojektowanym światłom tylnym z technologią LED, masywnie ukształtowana tylna część pojazdu nowego BMW X6 jeszcze bardziej podkreśla jego wyrazistą stylistykę. Światła tylne składają się teraz z dwóch części zasilanych LED. Są one charakterystycznym elementem nocnego wyglądu pojazdu tej marki, tworząc harmonijną łunę światła. Horyzontalne, obszerne rozmieszczenie świateł podkreśla zarówno szerokość pojazdu jak i płynne przejście pomiędzy jego bokiem a tyłem.


Atrakcyjne dodatki w gamie lakierów ,obręczy ze stopów lekkich i tapicerki skórzanej

Gama lakierów nowego BMW X6 składa się z dwóch kolorów niemetalizowanych i ośmiu metalizowanych, obejmujących Marrakech Brown metallic, Orion Silver metallic i Midnight Blue metallic. Standardowa gama wyposażenia BMW X6 obejmuje również 19-calowe obręcze ze stopów lekkich. W 8-cylindrowym modelu BMW X6 xDrive 50i towarzyszą im nowe, dwukolorowe obręcze w stylistyce Double Spoke. Wybór obręczy ze stopów lekkich dostępnych w opcji jest uzupełniony 20-calowymi, dwukolorowymi obręczami w wersji Y-spoke. Opcjonalnie dla wszystkich wersji BMW X6 dostępna jest pokrywa bagażnika z mocno ukształtowaną częścią nad komorą silnika, która dodatkowo podkreśla atletyczny wygląd Sports Activity Coupé.

Standardowa tapicerka Nevada jest teraz dostępna w kolorze Vermilion Red. Poszerzono gamą ekskluzywnej opcja skóry nappa, która teraz dostępna jest w kolorach Black i Ebony White. Nowe BMW X6 oferowany jest w standardzie z czterema siedzeniami. Kanapa dostępna jest również w opcji z trzema siedzeniami. Pojemność bagażnika w Sports Activity Coupé wynosi 570 litrów
i może zostać powiększona do 1 450 litrów po złożeniu oparcia tylnych siedzeń.

Jako dodatkowa opcja dla nowego BMW X6 w Niemczech dostępna jest Edycja M Sport. Atrakcyjny pakiet wyposażenia zawiera 20-calowe obręcze kół M w stylistyce Double Spoke i dwukolorowe wykończenie z ogumieniem mieszanym, adaptacyjne reflektory LED, pakiet Shadow Line BMW Individual na wysoki połysk, czarne obramowanie świateł przeciwmgielnych i listwy progowe M. Silne akcenty na zewnątrz pojazdu są wzmocnione sportowym wyglądem wnętrza. Wyposażenie wnętrza obejmuje fotele sportowe z elektryczną regulacją i funkcją zapamiętywania ustawień, w pakiecie M kombinacja skóry Alcantara/Nappa w kolorze czarnym ze ściągaczem i kontrastującymi
obszyciami w stylu M, kierownica skórzana M z dźwigienkami zmiany
biegów, podnóżek kierowcy M, nierdzewne stalowe nakładki na pedały, listwy wewnętrzne w Aluminium Flywheel Black i podsufitkę BMW Individual w kolorze antracytowym.

Nowe BMW X6: dynamiczne, mocne, wydajne, innowacyjne.

Wraz z premiera rynkową nowego BMW X6 kombinacja potężnego wyglądu, zrywności jazdy i wydajności typowej dla marki, jak również dla Sports Activity Coupé została podniesiona na nowy poziom. Silniki benzynowe i wysokoprężne z Technologią BMW TwinPower Turbo dostępną dla BMW X6 dostarczają niesamowitą siłę pociągową i dają szczególnie niski poziom zużycia paliwa. Silnik V8 w BMW X6 xDrive50i dostarcza 300 kW/407 bhp, podczas gdy rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy w BMW X6 xDrive35i dzięki 225 kW/306 bhp zapewnia potężną, atletyczną moc. Rzędowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny dostępny jest w modelach BMW X6 xDrive40d i BMW X6 xDrive30d, w pierwszym z mocą 225 kW/306 bhp , a w drugim z 180 kW/245 bhp. Oba silniki oferują nie tylko robiącą wrażenie sportową moc, ale również poziom emisji wg cyklów pomiarowych UE dla BMW X6 xDrive40d na poziomie 7,5 l/ 100 km, a dla BMW X6 xDrive30d wynoszący około 7,4 litra.

W celu dalszej redukcji tlenku azotu (NOx) w spalinach, BMW X6 xDrive30d można będzie od wiosny 2012 również wyposażyć w opcjonalną Technologię BMW BluePerformance. Tutaj poza elementami standardowymi, takimi jak filtr cząstek stałych i katalizator, użyto systemu AdBlue, z wtryskiem mocznika i magazynowaniem w katalizatorze tlenku azotu, który eliminuje dwutlenek siarki oraz tlenki azotu. To oznacza, że pojazd oferowany z tą technologią już spełnia wymogi normy emisji spalin EU6, które będą obowiązywać dopiero od 2014 roku.

Dodatkowa wersja modelowa na bazie BMW X6 również szykuje się do premiery rynkowej. BMW M Performance Automobile BMW X6 M50d stanowi nowy punkt odniesienia, jeśli chodzi o siłę pociągowąi wydajność, dzięki nowemu, rzędowemu silnikowi wysokoprężnemu z sześcioma cylindrami, który stanowi najmocniejszy silnik standardowy tego typu. Jego unikalne, potrójne doładowanie daje temu najmocniejszemu na świecie standardowemu, rzędowemu, 6-cio cylindrowemu silnikowi diesla dodatkowe pchnięcie utrzymywane przez cały zakres obrotów i prędkości silnika. Maksymalny moment obrotowy wynosi 740 Nm. Jednym z czynników przyczyniających się do wyjątkowej wydajności – szczególnie w stosunku do mocy - jest nowa wersja wtrysku bezpośredniego Common Rail, którego wtryskiwacze piezoelektryczne zapewniają maksymalne ciśnienie 2,200 bar. Dzięki przyspieszeniu od zera do setki wynoszącemu 5,3 s BMW X6 M50d wyprzedza nawet modele 8-cylindrowe, podczas gdy jego średnie zużycie wg cyklu pomiarowego UE utrzymuje się na poziomie zaledwie 7,7 l/ 100 km. Jego napęd, technologia zawieszenia i cechy aerodynamiczne zostały harmonijnie połączone z precyzją tak charakterystyczną dla M.

Jako dodatkowa oferta produktowa ze strony BMW M GmbH, specjalistów od mocnych samochodów sportowych, BMW X6M ze swoim silnikiem V8 dostarczającym 408 kW/555 bhp również korzysta ze szczegółowych udoskonaleń w sferze stylistyki i wyposażenia dodatkowego. We wszystkich innych modelach moc silnika jest przenoszona za pomocą standardowej, 8-biegowej przekładni sportowej w połączeniu z dźwigienkami zmiany biegów na kierownicy. System Dynamic Perfomance Control jest standardowym elementem we wszystkich wersjach BMW X6 jako część inteligentnego napędu na cztery koła xDrive. Ten elektronicznie sterowany system umożliwia precyzyjny rozdział mocy na koła, co polepsza stabilność jazdy, trakcję i dynamikę osiągów. Ma to szczególne znaczenia podczas sportowej jazdy po zakrętach. W celu wsparcia dynamicznego zachowania się pojazdu, już przy wejściu w zakręt xDrive dostarcza dodatkowej mocy na koła tylne. Za pomocą ciągłego, zmiennego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła tylne, Dynamic Performance Control również poprawia stabilność toru jazdy pojazdu, będącego pod wpływem poprzecznych sił przyspieszenia, jak również trakcję podczas przyspieszenia przy wyjeździe z zakrętu. W celu dalszego zwiększenia zwinności samochodu, system Active Steering (niedostępny w BMW X6 M50d i BMW X6 M) i adaptacyjny napęd (w standardzie w BMW X6 M50d i BMW X6 M) są oferowane z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami i stabilizacją poprzeczną.

Postępowy charakter nowego BMW X6 jest również podkreślony dzięki szerokiej gamie systemów asystujących kierowcy i usług mobilnych w ramach BMW ConnectedDrive. Poza wyświetlaczem BMW Head-Up, w Sports Activity Coupé dostępne jest wyposażenie obejmujące system ostrzegania przed zjechaniem z pasa (Lane Departure Warning) (niedostępne w BMW X6 M50d i BMW X6 M), informacje o ograniczeniu prędkości (Speed Limit Info), kamery Side View i Rear View z Top View. Nowe BMW X6 zostało również ulepszone za pośrednictwem inteligentnej integracji w pojeździe smartfonów i odtwarzaczy muzyki oraz zastosowanie innowacyjnych funkcji komunikacji i rozrywki.

źródło: BMW Group

Kandydat do tytułu Idioty Roku 2012

Dopiero co mija pierwszy miesiąc nowego roku, a my już mamy murowanego kandydata to zaszczytnego tytułu Największego Idioty 2012. Pewien niekoniecznie rozgarnięty członek obsługi Portland Auto Show dokonał rzeczy przerażająco głupiej. Ofiarą jego ograniczonych możliwości intelektualnych zostało Lamborghini Gallardo 560-4.


Spalone supersamochody to dość częsty widok, większość z tych tragedii (bo chyba tak to można nazwać) to wypadki wynikające z błędów konstrukcyjnych. Tym razem mamy do czynienia z błędem typowo ludzkim, lub jak kto woli - po prostu z głupotą.

Samochody, które odgrywają rolę eksponatów na wszelkiego rodzaju wystawach, targach czy też imprezach okolicznościowych, zazwyczaj mają w baku tyle benzyny, ile polski student wołowiny w lodówce. Tego dnia, z Lamborghini Gallardo 560-4 było inaczej. Z baku aż wylewało się paliwo. Jak więc rozwiązać patową sytuację? Odpowiedź na to pytanie znał nasz bohater. Superspec postanowił odpalić silnik, wprowadzić go na wyższe obroty i poczekać aż benzyna się spali. Po kilku chwilach, noga superspeca zaczynała pobolewać, a on sam najzwyczajniej w świecie się nudził. Z pomocą przyszedł kawałek drewna, który zastąpił nogę...

W ten oto sposób, silnik Lamborghini zakonczył żywot. W płomieniach. Jego cierpienie przerwali strażacy, niestety było już za późno.

Superspecowi od spalania benzyny gratulujemy i życzymy szybkiego znalezienia nowej pracy.

źródło: mototarget.pl/jalapnik.com

Sekretny numer posła, czyli jak zamówić limuzynę na już!

O tym, że parlamentarzyści w Polsce mają wygodne życie, to wie każde dziecko. Fakt donosi nam o kolejnym udogodnieniu, jakie zaserwowali sobie nasi posłowie. Mowa o 'sekretnym' numerze telefonu. Po jego wykręceniu, parlamentarzysta może w dowolne miejsce, o dowolnej porze dnia i nocy, zamówić sobie luksusową limuzynę. Za nasze pieniądze.


Gdy na dworze mróz, a poseł marznąć nie ma zamiaru, wykręca numerek i za chwil kilka może zasiąść na tylnej, podgrzewanej kanapie jednej z kilkudziesięciu limuzyn, jakie polski sejm ma do dyspozycji.

Praca posła związana jest z częstymi i często męczącymi bankietami. Niekiedy poseł zmuszony jest do degustacji wykwintnych alkoholi, więc nie jest w stanie samemu prowadzić samochodu. Wtedy z pomocą przychodzą szczodrzy obywatele, którzy fundują zmęczonym politykom luksusowe taksówki.

Fakt ujawnia 'tajny' numer telefonu. Wystarczy wcisnąć 22 694-24-43 aby po chwili rozluźnić się w ciepłym, wygodnym aucie. Nie polecamy Wam jednak dzwonić pod 'sekretny' numer, podszywanie się pod posła jest w naszym kraju karane. Skubańce się zabezpieczyły, na wypadek gdyby ktoś z plebsu chciał zasmakować życia elity.

Flota sejmowa liczy 59 samochodów o wysokim standardzie. Roczny koszt utrzymania tej floty wynosi 79,5 tysiąca złotych. NIE WLICZAJĄC W TO KOSZTÓW PALIWA!!! Do obsługi floty wynajęto 51 kierowców. Aby utrzymać stały, odpowiednio wysoki poziom oferowanych limuzyn, samochody są często wymieniane. Niedawno zakupiono dziewięć nowych samochodów. Jedna z limuzyn kosztowała 252 tysiące złotych.

Podsumowując

W czasach, gdy cena paliw przekracza granicę zdrowego rozsądku, gdy kryzys doprowadza firmy na skraj upadku, gdy rząd nie radzi sobie z podstawowymi problemami państwa, nasi posłowie wydają setki tysięcy złotych na swoje wygody. Coco jumbo i do przodu!

źródło: Fakt/Politykier.pl/Demoty.pl

sobota, 28 stycznia 2012

Czym się woził CEO Megaupload

Właścicel portalu umożliwiającego wymianę plików w internecie, został zatrzymany pod zarzutem kierowania firmą zajmującą się rozpowszechnianiem materiałów pirackich. Zanim jednak Kim "Dotcom" Schmitz trafił na przymusowy urlop, zdołał zarobić fortunę. Część tej góry 'zielonych' przeznaczał na swoje hobby, którym jest motoryzacja. Chcecie wiedzieć czym Schmitz woził się po mieście?

Wielka polityka, koncerny, pieniądze, ustawy, sądy, gieły, pieniądze, światowe rynki, pieniądze, samochody...samochody...nie ma grubych interesów bez grubych fur. To zasada którą kierują się biznesmeni, politycy, raperzy i księża. Nie inaczej jest w przypadku oczekującego na odbycie kary Kim "Dotcom" Schmitza. Odpowiedzialny za działalność Megaupload człowiek, zgromadził w swoim garażu kolekcję 30 luksusowych samochodów o łącznej wartości 6 mln dolarów. Wczoraj do wspaniałej kolekcji dobrała się policja. Dzięki Bogu, państwo zawsze zaopiekuje się biednym losem obywatela, bądź też jego majątkiem (w przypadku Schmitza sąd orzekł konfiskatę mienia).

Na co amerykańska milicja...o przepraszam, na co policja trafiła w garażu multimilionera i właściciela internetowego giganta? Postaramy się przedstawić kilka najważniejszych modeli.

Na pierwszy ogień idzie Mercedes Benz CLK DTM. Kawał wypasionej fury. Ciekawostką jest, że model ten miał tablicę rejstracyjną, na której widniał napis 'GOD'. Pytanie brzmi, czy Schmitz uważał swojego Mercedesa za Boga, czy może miał takie mniemanie o sobie?

Bardziej pasowała do niego tablica zamontowana w kolejnym modelu z jego kolekcji. Napis 'CEO' (prezes) widnieje na blachach Mercedesa Benz S65 AMG.

Część historyczną kolekcji otwiera oryginalny, różowy Cadillac Series 62 z 1959 r.

Artykuł zamykamy prawdziwą perełką. Taki samochód nie stoi w salonie, to rarytas dla kolekcjonerów. Schmitzowi raczej się już nie przyda (najprawdopodobniej, ofiara wielkiej polityki spędzi w wiezieniu 50 lat). Mowa o rzadkim Lamborghini LM002 z 1989 r.

źródło: mototarget.pl

piątek, 27 stycznia 2012

Pamela Anderson sprzedaje Range Rovera. Będzie biegać?

Pamela Anderson, gwiazda kina i amerykańskich seriali, sprzedaje swojego Range Rovera. Auto zostało wystawione na aukcję internetową a celem akcji jest zbiórka pieniędzy na pomoc Haiti.


Pamela niestety biegać nie będzie. Popularna 'żyleta' posiada w swojej kolekcji dwa podobne Range Rovery, oba są w kolorze białym. Na aukcję trafi ten nowszy, wersja z 2007 roku. Aktorka nie ukrywa, że za swój samochód chciałaby uzyskać kwotę min. 50 tysięcy dolarów.

A dla wszystkich panów, którzy z łęzką w oku rozpamiętują lata 90...Pamela pobiegnie raz jeszcze. U nas na blogu.

Silnik wysokoprężny w sportowych BMW

BMW zaprezentowało swoje najnowsze modele sportowe. Cztery wersje sygnowane literką M wyposażone są w silnik wysokoprężny. Czy jest to początek nowego etapu w historii udoskonalania sportowych aut koncernu z Bawarii?

Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 3 litrów i mocy 381 KM współpracuje z 8-biegową przekładnia automatyczną. We wszystkich modelach moc przekazywana jest na cztery koła. Najnowsze silniki będą montowane w BMW M550d xDrive Sedan, BMW M550d xDrive Touring, BMW X5 M50d oraz BMW X6 M50d.

Pakiet M to nie tylko nowe rozwiązania silnikowe. Klienci dostaną również zestaw owiewek i spoilerów, zestrojone zawieszenie M oraz ekskluzywne wnętrze w sportowym stylu.

Debiut całej serii nowych modeli odbędzie się podczas nadchodzących targów motoryzacyjnych w Genewie, do salonów trafią kilka tygodni później.

Ceny:

- BMW M550d xDrive: 80 800 EUR
- BMW M550d xDrive Touring: 83 750 EUR
- BMW X5 M50d: 82 300 EUR
- BMW X6 M50d: 85 800 EUR

Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h:


- BMW M550d xDrive Sedan: 4,7 sekundy
- BMW M550d xDrive Touring: 4,9 sekundy
- BMW X5 M50d: 5,4 sekundy
- BMW X6 M50d: 5,3 sekundy

źródło: BMW/mototarget.pl

czwartek, 26 stycznia 2012

Rocketman leci w kosmos

Jeden z najbardziej udanych projektów designerskich światowej motoryzacji, Mini Rocketman, nie wejdzie do seryjnej produkcji. Największym problemem BMW Group okazały się przepisy, Rocketman nie zdał testów bezpieczeństwa i musi pożegnać się z salonami sprzedaży.

Rocketman został pokazany w 2011 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie i momentalnie zdobył grono fanów. Dziennikarze zwiedzający stoisko Mini prześcigali się w pochlebnych recenzjach na temat najnowszego Rocketmana, a włodarze BMW Group już liczyli zyski. Niestety, na drodze stanęły przepisy, a co za tym idzie, również pieniądze. Podczas testów, auto miało problemy ze stabilnością w zakrętach a ryzyko utraty zdrowia i życia podczas kolizji było niedopuszczalnie wysokie.

Aby przystosować Rocketmana do seryjnej produkcji, BMW Group musiałoby zmienić rozstaw osi pojazdu, który obecnie wynosi 3050 mm. Taka operacja wiąże się z kosztami, na które koncern nie może sobie pozwolić. Decyzja o zawieszeniu projektu pod nazwą Rocketman już zapadła. Niestety, nie będzie nam dane oglądać tego odjechanego samochodu na naszych drogach.

Ja mogę cieszyć się, że dane mi było przyjrzeć się mini-rakiecie z bliska. Wy możecie zerknąć na tego malucha za pomocą naszej relacji z targów w Genewie. Zapraszamy.

źródło: autofirmowe.pl

Mission Impossible? Mission L trafia do salonów!

Jeszcze w tym roku, do salonów sprzedaży trafi Skoda Mission L. Jest to jedno z najważniejszych wydarzeń w tegorocznym planie sprzedażowym czeskiej marki. Auto pojawi się na wszystkich najważniejszych światowych rynkach, a specjaliści Skody przewidują, że model pomoże im wyśrubować pokaźny rekord z poprzedniego roku. W 2011 Skoda sprzedała 879 200 samochodów.


Mission L to auto, które celuje w zupełnie nowy dla tej marki segment. Auto umiejscowione pomiędzy Fabią i Octawią to szansa na pozyskanie nowej grupy klientów. Zbudowane na bazie płyty podłogowej Volkswagena Polo, swoją linią idealnie trafia w obrany przez koncern Volkswagen-Audi kierunek. Mission L jest jednocześnie wyznacznikiem stylistycznym dla wszystkich modeli które przyjdą po niej.

Czy Skoda Mission L pomoże spełnić założenia koncernu na najbliższe lata? Czescy specjaliści planują do 2018 roku zwiększyć globalną sprzedaż do 1,5 sztuk rocznie. Ambitnie, ale czy nie do zrobienia? No, chyba że na drodze stanie Kia, ale to już temat na osobną bajkę...

Uratują muzeum Saaba

Nie potwierdziły się informacje o roztrwonieniu ponad 60-letniej historii Saaba. Po upadku szwedzkiej legendy, znajdą się fundusze na utrzymanie markowego muzeum.

Muzeum Saaba, znajdujące się w Trollhattan, jest w posiadaniu 123 pojazdów. Po ogłoszeniu upadłości marki, cały zbiór miał trafić pod młotek. Wiele z zabytkowych pojazdów mogło rozjechać się po różnych zakątkach globu i trafić w prywatne ręce. Tak się jednak nie stanie. Władze miasta Trollhattan, przy pomocy SAABa i Fundacji Wallebergów, zebrały 4 mln dolarów potrzebne na uratowanie muzeum.

Cały historyczny zbiór zostanie wykupiony i pozostanie na swoim miejscu. Dzięki Bogu.

środa, 25 stycznia 2012

Fleet Awards Polska 2012

Przed nami kolejny plebiscyt Fleet Awards Polska. Przez lata stał się on bezdyskusyjnie najważniejszym i najbardziej prestiżowym wydarzeniem w branży flotowej. Z przyjemnością informujemy, że motonova24 została oficjalnym patronem medialnym imprezy.
Plebiscyt Fleet Awards Polska 2012 tradycyjnie rozpocznie się głosowaniem internetowym na dedykowanej stronie internetowej, podczas którego ponad 3000 osób związanych z branżą odda głosy na wyróżniające się na rynku auta oraz produkty i usługi flotowe.
W tym samym czasie na łamach miesięczników „Flota” i „Auto Firmowe” publikowane będą informacje na temat wszystkich firm zgłoszonych do Plebiscytu, wraz z opisem produktów oraz bieżącymi komentarzami redakcji.

Druga część – praktyczna, czyli Wielki Test Flotowy, odbędzie się 29 marca na lotnisku Bemowo. W ścisłym centrum uwagi znajdą się modele aut flotowych i koncerny motoryzacyjne , przedsiębiorstwa leasingowe, banki oraz dostawcy nowoczesnych rozwiązań i technologii dla osób zarządzających parkami flotowymi.

Trzecia część odbędzie Motor Show na Międzynarodowych Targach Poznańskich. Jako współorganizator mamy zaszczyt zaprosić na pierwszą w historii targów odsłoną flotową. W tym roku podczas VIP Day postanowiliśmy uświetnić Motor Show o ceremonię wręczenie nagród Fleet Awards Polska 2012.

Marka Motor Show przeszła transformację od targów lokalnych aż do wydarzenia o skali ogólnoeuropejskiej. Rok rocznie z coraz większym rozmachem Poznań staje się stolicą polskiej motoryzacji.

VIP Day 13 kwietnia 2012 roku to dzień poświęcony w całości ludziom z branży motoryzacyjnej. Wstęp mają tylko osoby zaproszone – decydenci i osoby odpowiedzialne za kreowanie polskiej motoryzacyjnej rzeczywistości. Właśnie wtedy odbędzie się Ogólnopolskie Forum Flotowe.
Podczas niego będą miały miejsce debaty - poświęcone legislacji, samochodom elektrycznym oraz flotowym premierom podczas targów w Genewie. Instytut SAMAR przedstawi także aktualną sytuację na rynku motoryzacyjnym.

Podczas VIP Day na głównej scenie zostaną nagrodzeni zwycięzcy Plebiscytu Fleet Awards Polska.

poniedziałek, 23 stycznia 2012

motonova24 nie chce ACTA

Powoli zaczyna się chcieć wymiotować od tematu ACTA w mediach. Ale czyż nie o to chodziło? Masz wolną wolę! Stop dla systemu inwigilacyjno-tłamszącego!

Oto moja mała cegiełka do protestu. Jako że jest to blog, nie mam możliwości wprowadzenia blackout-u.
Zaznaczam również, że nie popieram łamania prawa. Sam jestem twórcą, piszę teksty, produkuję materiały wideo (zdjęcia, montaż), tworzę muzykę. Zarabiam na tym i nie chcę być okradany. Natomiast nie mogę godzić się na jawne wkraczanie w sferę mojego prywatnego życia, wtedy gdy ja sam postępuję zgodnie z prawem. Przykre jest, że o moim życiu ma decydować korporacja czy też inne stowarzyszenie. Ochrona własności intelektualnej twórcy staje się ważniejsza od godności człowieka. Każdy z nas, dostanie swój własny patrol policji, który będzie chodził metr za nim, sprawdzając kiedy przejdziemy przez jezdnię w niedozwolonym miejscu. Przecież prędzej czy później przejdziemy, prawda? (w internecie niezwykle łatwo o nieświadome naruszenie praw autorskich, ACTA jest na tyle nieprecyzyjna, że daje możliwość ukarania niemalże każdego)

ACTA (Anti-Counterfeiting Trade Agreement) - Międzynarodowe porozumienie, które już niebawem może zmienić także Twoje życie.ACTA w założeniach ma walczyć z podrabianiem towarów i piractwem. W rzeczywistości sprowadza się do tego, że każdy Twój ruch w internecie będzie śledzony przez dostawcę Twojego internetu oraz rząd, a ewentualne naruszenie (nawet nieświadome) praw autorskich będzie wiązało się z odcięciem dostępu do internetu, oraz karą.

Ponadto Twój dostawca internetu będzie miał możliwość, a nawet obowiązek blokować wszelkie strony na których znajdują się materiały naruszające prawa autorskie. Do takich stron można zaliczyć np. YouTube. To nie przypadek, że do tej pory nie słyszałeś o ACTA. Jej tworzenie jak i podpisanie odbywa się za plecami społeczeństwa.

Dowiedz się więcej

Odyseja Elektryczna

11 lutego br. dwaj młodzi inżynierowie wyruszą za kierownicą CITROËNA C-ZERO w pierwszą wyprawę dookoła świata seryjnym samochodem elektrycznym! Rozpoczynająca się w Strasbourgu i licząca 25 000 kilometrów trasa poprowadzi dwóch podróżników przez 17 krajów przez 8 miesięcy kosztem zaledwie 250 euro w przeliczeniu na energię elektryczną! 80 lat po sukcesie wielkiego wyzwania, jakim była zorganizowana przez CITROËNA Żółta Wyprawa, Marka podejmuje nową, ambitną przygodę!



"Jeżeli samochód elektryczny jest w stanie odbyć podróż dookoła świata, to każdy może jeździć nim np. na zakupy". Tą właśnie dewizą kierują się 27-letni Xavier Degon, inżynier w EDF oraz 28-letni Antonin Guy, konsultant w Capgemini Consulting, dwaj młodzi pasjonaci, którzy postanowili zostać pionierami ambitnego przedsięwzięcia : pierwszej wyprawy dookoła świata seryjnym samochodem elektrycznym. Celem tej światowej premiery pod hasłem „Odysei elektrycznej” jest promowanie mobilności z napędem elektrycznym.

Podróżnicy zasiądą za kierownicą CITROËNA C-ZERO, który jest pierwszoplanowym bohaterem tej wyprawy. Miejski model CITROËNA z napędem elektrycznym ma już na swoim koncie ponad 2800 zamówień od momentu wprowadzenia na rynek pod koniec 2010 roku. 80 lat po dotarciu do mety Żółtej Wyprawy CITROËN podejmuje nową, ambitną przygodę promującą technologię ‘Full Electric’, stanowiącą rozwiązanie w zakresie mobilności, w które Marka niezbicie wierzy.

Rozpoczynająca się w dniu 11 lutego br. w Strasbourgu i zaplanowana na 200 dni trasa liczy 25 000 km i biegnie przez 17 krajów, przecinając amerykańskie Góry Skaliste, Japonię, jedwabny szlak od Chin do Kazachstanu i Europę Środkową. Długa podróż będzie okazją do ponad 300 ładowań CITROËNA C-ZERO, podczas których odbędzie się wiele ciekawych spotkań. Za pośrednictwem strony internetowej (www.electricodyssey.com) dwaj podróżnicy zapraszają wszystkich, którzy znajdą się na ich trasie, aby zostali “Pluggerami”, czyli udostępnili swoje gniazdko elektryczne i przyczynili się do powodzenia wyprawy!

źródło: Citroen

piątek, 20 stycznia 2012

Mroczna tajemnica Mitsubishi

Mitsubishi postanowiło zagrać na ludzkiej ciekawości, a jak pokazały podobne próby innych producentów (Lexusa chociażby), tego typu działania przynoszą efekty. O co chodzi? Chodzi o najnowszą premierę japońskiej marki spod znaku trzech diamentów.

Mitsubishi zapowiedziało premierę najnowszego koncepta podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. O samym pojeździe wiemy niewiele, poza tym co widać na jednym, jedynym udostępnionym zdjęciu. Fotografia przedstawia...sam przód auta, reszta pokryta jest mrokiem tajemnicy.

Dlaczego tak nas ciekawi owa premiera? Dlatego że najnowsze Mitsubishi będzie wyznaczało kierunek stylistyczny dla całej marki. O nowym modelu twórcy wyrażają się tak: „będzie strategicznym i innowacyjnym pojazdem segmentu premium.”

Najnowsze Mitsubishi wejdzie do salonów sprzedaży pod koniec tego roku, będzie dostępne na wszystkich światowych rynkach.

źródło: Mitsubishi

Audi A6 allroad quattro zaprezentowane

Wiosną tego roku do sprzedaży trafi najnowsza odsłona Audi A6 allroad quattro. Popularne kombi bazuje na ostatniej wersji A6, prezentuje się wyśmienicie i oferuje szereg możliwości znanych z wcześniejszych allroadów.

Pierwszą i najważniejszą opcją, która wzbogaca wachlarz 'umiejętności' allroada, jest adaptacyjne zawieszenie. W zależności od zróżnicowania terenu po którym się poruszamy, możemy zawieszenie obniżyć o 15 mm (np. jadąc po autostradzie) lub podnieść o 35 mm (przy pokonywaniu nierówności terenu, czy też podczas podjeżdżania pod wysoki krawężnik).
Dwie jednostki silnikowe o których należy wspomnieć to 3,0 V6 TFSI o mocy 310 KM i 440 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz wysokoprężny 3,0 o mocy 313 KM. Ten drugi współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną, wszystkie inne silniki łączą się ze skrzyniami 7-biegowymi. Jednostka benzynowa daje możliwość rozpędzenia auta do 100 km/h w 5,9 sekundy, prędkość maksymalna to 250 km/h.
O wyglądzie Audi A6 allroad quattro nie ma co się rozpisywać. Auto zachowało swoje najważniejsze cechy. Mamy więc czarne osłony nadwozia, relingi dachowe, alufelgi i majestatyczny, masywny grill.
Audi A6 allroad quattro to wspaniałe, piękne auto dające wiele możliwości. Niestety jego cena nie przyciagnie do salonów wielu przypadkowych klientów. 54 600 euro - tyle zapłacimy za wersję podstawową. Przy spalaniu określonym przez producenta na poziomie 8,9 l/100km, A6 allroad pozostanie dla wielu kierowców w sferze marzeń. Wszystkim tym, których stać na auto tego typu, już zazdrościmy. Jest czego.

źródło: Audi

czwartek, 19 stycznia 2012

Bardzo interesujące nowości w BMW serii 1

BMW zaproponowało swoim klientom kilka ciekawych nowości związanych z serią 1. Pakiet M Sport, nowe jednostki silnikowe oraz wersję limitowaną 'jedynki' którą śmiało można nazwać najbardziej oszczędną BMW w historii marki.

Zacznijmy od pakietu M Sport. Ten ciekawy dodatek to głównie obniżone o 10 mm zawieszenie, 18-calowe felgi aluminiowe, siedzenia sportowe z alkantary oraz plakietki z oznaczeniem M. Jest też kilka wstawek wykończeniowych o charakterze sportowym. Cały pakiet to oczywiście usportowienie wyglądu serii 1, podkreślenie jej dynamiki i agresywności ale...ale to wciąż tylko pakiet stylistyczny.

Przejdźmy do konkretów. Pierwsza nowość to jednostka silnikowa z technologią TwinPower Turbo o pojemności 2 litrów i mocy 218 KM. 310 Nm momentu obrotowego pozwala rozpędzić popularną 'jedynkę' do 100 km/h w 6,4 sekundy. Prędkość maksymalna w tej wersji silnikowej to 245 km/h, spalanie wynosi około 6,5 l/100 km. Drugią opcją jest czterocylindrowy diesel o pojemności 2 litrów i mocy 218 KM. Moment obrotowy wynoszący 450 Nm a spalanie około 4,8 l/100 km. Osiągi niczym nie ustępują wersji benzynowej, rozpędzenie serii 1 od 0 do 100 km/h zajmuje 6,5 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 240 km/h.
Na koniec 116d EfficientDynamics Edition. Najbardziej oszczędna wersja nowej serii 1. Napędzana czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 1,6 l o mocy 116 KM spala 3,8 l/100 km, a emisja CO2 to zaledwie 99 g/km. Udało się to osiągnąć dzięki pakietowi owiewek aerodynamicznych który zmniejsza opory powietrza. Ciekawe...

źródło: BMW Group

Land Cruiser Toyoty przeszedł lifting

Land Cruiser, jeden z najbardziej popularnych na świecie modeli Toyoty, przeszedł lifting. Zmiany w wyglądzie zewnętrznym oraz w wyposażeniu nie są rewolucyjne, ale niewątpliwie odświeżają terenówkę japońskiego producenta.

Utrzymana w stylistyce lat 90 bryła auta budzi wiele sprzecznych emocji. W oczach starszych kierowców kręci się łezka (pojawiać się ona będzie również na stacji benzynowej) natomiast grono zwolenników nowoczesnych linii jest zawiedzione.
Co się zmieniło? Standardowo w przypadku liftingów, przedni grill razem z reflektorami został zaprojektowany na nowo, podobnie jak lusterka. Nowe są chromowane listwy progowe, które dodają Land Cruiserowi sznytu auta eleganckiego (ot, taki przemyślany detalik).
Land Cruiserowi bliżej osiągami do klasycznego auta terenowego aniżeli do SUVa rodem z warszawskich ulic. Jednostka silnikowa to V8 o pojemności 5,7 lita i mocy 381 KM. Auto wyposażone będzie w opony radialne, przeznaczone na wyjątkowo ciężkie tereny, system kamer, system kontroli dynamiki jazdy oraz Multi-terrain Select system (kontroluje poślizg kół w zależności od rodzaju podłoża).
We wnętrzu, styl klasyczny. Terenówka z angielskiego garażu. Drewienka, srebrne wstawki, skórzana i podgrzewana kierownica, nawigacja i wielofunkcyjny ekran.
Land Cruiser to auto oferujące bezpieczeństwo, wygodę, klasę i styl. Niestety w dzisiejszych czasach spalanie na poziomie 20 litrów na setkę (chodzi o jazdę w terenie do którego auto jest przeznaczone) może być dla tego modelu początkiem końca.
źródło: Toyota

środa, 18 stycznia 2012

Corvette 427 Convertible Collector Edition 2013

Chevrolet zaprezentował model Corvette 427 Convertible Collector Edition 2013 – najszybszy i najbardziej rasowy kabriolet w historii Corvette – oraz pakiet 60th Anniversary, który będzie dostępny we wszystkich Chevroletach Corvette z roku modelowego 2013.


Audi: największy wzrost sprzedaży w historii

AUDI AG SPRZEDAŁO W 2011 ROKU 1 302 650 SAMOCHODÓW A TYM SAMYM POBITY ZOSTAŁ DOTYCHCZASOWY REKORD Z POPRZEDNIEGO ROKU O PONAD 210 200 AUT.


Wyraźną dynamikę wzrostu można było zaobserwować we wszystkich regionach. Chiny ze sprzedażą 313.036 aut stały się po raz pierwszy największym pojedynczym rynkiem zbytu dla Audi. W Europie na zakup samochodów producenta z Ingolstadt zdecydowało się 726 300 osób, czyli o 12,1 procent więcej, niż rok wcześniej. W USA również odnotowany został dwucyfrowy wzrost. Łącznie w minionym roku Audi pobiło rekordy sprzedaży na ponad 50 rynkach.

„Rok 2011 nie miał sobie równego w historii Audi: Nigdy przedtem nie zdobyliśmy w ciągu jednego roku tylu nowych klientów” – powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG. „Dzięki doskonałemu popytowi na nowe modele sprzedaż w Europie i USA wypadła lepiej, niż się spodziewaliśmy. Na północnoamerykańskim rynku każdy miesiąc był rekordowy, a nasz wynik finansowy znacznie się poprawił, przede wszystkim dzięki wyjątkowo skutecznej ofensywie w klasie wyższej samochodów.”

Od momentu wprowadzenia na rynek nowej generacji A8 i A6 oraz A7 Sportback co najmniej jeden na czterech klientów w USA wybiera model klasy wyższej. Dzięki temu Audi w ciągu roku zwiększyło udział najwyższych serii w sprzedaży w USA o ponad połowę. W ubiegłym roku Audi sprzedało w USA 117 561 samochodów, co oznacza wzrost o 15,7 procent w porównaniu z rokiem 2010.

Także w innych regionach świata modele klasy wyższej dynamizowały sprzedaż: jeszcze przed wprowadzeniem nowej generacji A6 na chiński rynek, który jest najważniejszy dla tej limuzyny, model ten odnotował wzrost o 12,2 procent do 229 200 sprzedanych aut. Nowe A6 pojawiło się na pierwszych rynkach w marcu, dopiero jesienią dostępny był Avant, ważny szczególnie w Europie. Dla Audi A7 był to pierwszy pełny rok na rynku. Model ten wybrało ponad 31 300 klientów. Również Audi Q7 miało wpływ na pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu z 2010 roku na ten model zdecydowało się o 21,4 procent więcej nabywców. Wprowadzony na rynek na początku 2010 roku flagowy okręt marki - A8, zwiększył swoją sprzedaż nawet dwukrotnie (+101 procent).

Znajdujące się na drugim końcu palety modeli Audi A1 zdobyło dodatkowych klientów dla marki. W swoim pierwszym pełnym roku sprzedaży klientom - głównie europejskim - przekazano 118 200 sztuk tego kompaktowego auta klasy Premium. W Europie AUDI AG wypadło znacznie lepiej niż rynek, odnotowując 12,2-procentowy wzrost sprzedaży (726 300 samochodów) i umacniając swoją wiodącą pozycję w segmencie Premium. Największy wzrost sprzedaży - po Chinach - producent z Ingolstadt odnotował na rodzimym rynku. Tutaj klienci Audi odebrali 254 011 nowych samochodów, o 10,8 procent więcej, niż w 2010 roku. Wyjątkowo udany był ubiegły rok również w Wielkiej Brytanii i Francji. Na Wyspach wielkość sprzedaży wzrosła o 15,7 procent do 115 345 sztuk, Audi France zakończyło rok wzrostem o 18,1 procent i po raz pierwszy przekroczyło liczbę 60 000 aut (62 009). Mimo trudnej sytuacji na rynku Audi odnotowało wzrost także w Hiszpanii (+3,4 procent) i Włoszech (+0,03 procent). Na pozostałych dziesięciu największych rynkach producent z Ingolstadt mógł pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w stosunku do 2010 roku.
W Rosji rok zamknął się wzrostem o 25,6 procent (23 250 sprzedanych samochodów), co miało istotny wpływ na wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej.

Na wzrost sprzedaży w Chinach, o 37,3 procent, wpływ miał z jednej strony duży popyt na importowane modele marki, z drugiej strony zwiększenie w połowie roku zdolności produkcyjnych zakładów w Changchun. W 2011 roku Audi przekazało chińskim klientom 313 036 samochodów i znacznie zwiększyło swoją przewagę w segmencie Premium.

Ważną rolę odegrały w ubiegłych miesiącach także takie rozwojowe rynki, jak Korea Południowa (+30,9%, 10 346 samochodów) i Afryka Południowa (+20,4%, 14 523 samochody). Oba osiągają teraz poziom sprzedaży porównywalny z Rosją. W Ameryce Południowej w 2011 roku pod względem wzrostu sprzedaży wybijały się głównie Meksyk (+46,8%) i Brazylia (+68,0%). Jeszcze bardziej zwiększyła się sprzedaż Audi w Indiach, wzrosła bowiem o 83,5 % do 5 511 aut, czego nie udało się dokonać żadnej innej marce Premium.

źródło: Audi Press Bank

wtorek, 17 stycznia 2012

Noworoczne nagrody dla marki Jeep i jej hitów sprzedażowych – modeli Wrangler i Grand Cherokee

Minęły zaledwie dwa tygodnie nowego roku 2012, a marka Jeep i jej dwa najsłynniejsze modele - Grand Cherokee i Wrangler zdobyły już 10 nowych nagród i wyróżnień. Zbiega się to w czasie z 44-procentowym zwiększeniem ogólnej sprzedaży pojazdów Jeep w Stanach Zjednoczonych oraz 41-procentowym wzrostem w skali globalnej. Równie imponujący wzrost sprzedaży marka Jeep zanotowała na rynku polskim. W 2011 r. sprzedaż marki wzrosła o ponad 39%.
„Rok 2011 był pierwszym pełnym rokiem sprzedaży nowego Grand Cherokee, odświeżonego Liberty i Patriota oraz promocji restylizowanego Compassa i bardziej ekonomicznego Wranglera" - powiedział Mike Manley, prezes i CEO marki Jeep w Chrysler Group LLC - „Wygląda na to, że klientela doskonale przyjmuje nową, zmodernizowaną gamę Jeep'a, podobnie zresztą jak liderzy opinii publicznej w branży - sądząc z liczby nagród i wyróżnień przyznanych nam w zeszłym, a także już w bieżącym roku."

„Nagrody, które otrzymaliśmy od mediów oraz instytucji branżowych świadczą o prawdziwym uznaniu dla marki Jeep i pojazdów noszących jej logo. Pragnę podkreślić, iż każde z tych wyróżnień doceniamy w pełnej rozciągłości, lecz najważniejszym wyrazem publicznego uznania, tak naprawdę, jest podpis Klienta na zamówieniu." - mówił dalej Mike Manley - „Czujemy się fantastycznie jako marka, która cieszy się największym wzrostem lojalności konsumenckiej i dziękuję wszystkim Nabywcom Jeep'a za Ich decyzje zakupowe."

Już w roku 2012 Jeep otrzymał następujące nagrody i wyróżnienia:

•Autobytel.com - SUV roku 2012: Jeep® Wrangler
•Overland Journal - SUV 2011 Ameryki Północnej: Jeep® Wrangler
•US News & World Report - Najlepszy Samochód za Swoją Cenę w Kategorii Off-Road SUV: Jeep® Wrangler
•Cars.com - Play Car of the Year (kategoria Off-Roaders and Sun Lovers): Jeep® Wrangler
•The Fast Lane Car's (TFLCars.com) - Top 10 The Fast Lane 2012 w kategorii samochodów o największej frajdzie z jazdy: Jeep® Grand Cherokee SRT8
•Vehix New Car Buying Guide 2012 - godny polecenia kabriolet w cenie poniżej 40.000$: Jeep® Wrangler
•Vehix New Car Buying Guide 2012 - godny polecenia SUV w cenie poniżej 30.000$: Jeep® Wrangler
•Vehix New Car Buying Guide 2012 - godny polecenia SUV w cenie poniżej 30.000$: Jeep® Grand Cherokee
•Consumer Guide - rekomendacja zakupowa: Jeep® Grand Cherokee
•Nagroda lojalnościowa Polk Automotive Loyalty Award dla Marki o Największym Wzroście Lojalności Konsumenckiej: Jeep®

Jeep Wrangler

Jeep Wrangler - ikona marki i jeden z najsprawniejszy pojazdów terenowych na świecie staje się jeszcze doskonalszy zarówno na szosie, jak i w terenie. Jego nowe serce - bardziej ekonomiczna i mocniejsza benzynowa jednostka napędowa V-6 o pojemności 3,6 litra oraz pięciostopniowa automatyczna skrzynia przekładniowa pochodzi w prostej linii z obsypanego nagrodami Jeep'a Grand Cherokee.

Skonstruowany przez Chrysler Group, 3,6-litrowy silnik V-6 Pentastar, laureat prestiżowej amerykańskiej nagrody „Ward's 10 Best Engines", rozwija moc 285 KM (209 kW) i moment obrotowy 353 Nm. Napędzany nim Jeep Wrangler zużywa około 11,2 l/100 km w cyklu pozamiejskim. W porównaniu z poprzednim silnikiem V-6 o pojemności 3,8 litra oznacza to wzrost mocy o 40, a momentu obrotowego o 10 procent.
Marka Jeep konsekwentnie doskonali szeroko uznaną formułę Wranglera, łącząc legendarną wytrzymałość terenową z bogatszym wystrojem wnętrza o miękkich w dotyku materiałach, funkcjonalnością, komfortem jazdy i ekskluzywnym wyglądem, który nadaje lakierowany w kolorze nadwozia dach typu hard-top dostępny w modelu Sahara.
Jeep Wrangler otrzymał ostatnio dwa liczące się wyróżnienia od wiodących publikacji dla entuzjastów off-roadu: „Four Wheeler of the Year" magazynu Four Wheeler oraz „4x4 of the Year" magazynu Petersen's 4-Wheel & Off-Road.

Jeep Grand Cherokee 2012

Nowy Jeep Grand Cherokee MY 2011 zdobył dotąd ponad 30 nagród i wyróżnień, stając się już najczęściej nagradzanym SUVem w historii. Grand Cherokee wyróżnia się doskonałą charakterystyką jazdy szosowej zachowując - dzięki dwustopniowej skrzynce rozdzielczej - legendarne własności terenowe, lecz także niezrównaną siłę pociągową niezbędną do holowania przyczepy na drodze. Odznacza się także zmniejszonym zużyciem paliwa (10,2 l/100km), zasięgiem wydłużonym do ponad 880 km oraz wysokim komfortem i znakomitymi własnościami jezdnymi. Do jego zalet należą także - światowej klasy wystrój kabiny pasażerskiej, 45 systemów bezpieczeństwa oraz najbardziej zaawansowane technologicznie wyposażenie funkcjonalno-komfortowe.
Istotne znaczenie dla wiodących w klasie właściwości terenowych Grand Cherokee ma kombinacja zawieszenia pneumatycznego Quadra LiftTM z systemem zarządzania trakcją Selec-TerrainTM, pozwalająca wybierać optymalną charakterystykę napędu w dowolnych warunkach terenowych.
Do wyboru nabywców samochodu Jeep Grand Cherokee MY 2012 są dwa systemy napędu 4x4 oraz jednostki napędowe V-6 albo V-8 (wysokoprężne lub benzynowe).

Marka Jeep

Dumny ze swego legendarnego, ponad 70-letniego dziedzictwa Jeep®, jest marką autentycznych pojazdów terenowych o wiodących w swej klasie właściwościach trakcyjnych, standardzie wykonania i wszechstronności zastosowań, adresowaną do Ludzi poszukujących na szlaku swych podróży niezwykłych przeżyć w czasie jazdy samochodem. Filozofią marki Jeep jest także, dzięki szerokiej gamie pojazdów gwarantujących poczucie bezpieczeństwa i zaufanie w każdej sytuacji i warunkach na drodze, ciągłe zaproszenie do korzystania z pełni życia.
Aktualna oferta modelowa marki Jeep obejmuje pojazdy Jeep Compass, Grand Cherokee, Patriot, Wrangler i Wrangler Unlimited. Wszystkie modele dostępne są w wersjach dla ruchu prawo- i lewostronnego, napędzane są silnikami zarówno benzynowymi, jak i Diesla. Sprzedaż i obsługę techniczną swoich pojazdów Chrysler Group LLC prowadzi w 120 krajach całego świata.
źródło: Fiat