czwartek, 17 maja 2012

Hyundai Motor Company oraz KIA Motors Corporation oficjalnymi dostawcami samochodów podczas UEFA EURO 2012™

Hyundai Motor Company oraz Firma Kia Motors Corporation, jako Partnerzy UEFA EUROTOP i oficjalni dostawcy  samochodów podczas turnieju UEFA EURO 2012™ w Polsce i na Ukrainie, udostępnią  ponad 700 samochodów osobowych celem zapewnienia sprawnego i efektywnego transportu dla szeroko pojętej grupy uczestników tej wielkiej europejskiej imprezy sportowej.


Podczas oficjalnej uroczystości przekazania floty, która odbyła się 16.05.2012 na Stadionie Narodowym w Warszawie, firmy Hyundai i Kia zaprezentowały najważniejsze z przekazywanych modeli samochodów: Hyundai: i30 nowej generacji, i40, ix35 oraz limuzynę Equus, którą przemieszczać się będzie Michel Platini. KIA: nowy cee’d , Optima Hybrid,  Sportage, Cadenza

Pokazano także udekorowane barwami narodowymi autokary wszystkich reprezentacji, na których znalazły się oficjalne slogany zagrzewające drużyny do walki o zwycięstwo. Wybrano je dzięki głosowaniu on-line, w konkursie dla fanów, zorganizowanym przez markę Hyundai oraz UEFA.
Udział obu marek w sponsorowaniu UEFA EURO 2012 ma na celu zwiększenie rozpoznawalności brandów na scenie europejskiej – także poprzez liczne działania reklamowe oraz eventowe.

„Kia Motors widzi swój aktywny udział w marketingu futbolowym jako integralny element naszego dążenia do roli ważnego gracza na scenie motoryzacyjnej w skali międzynarodowej. Jest to strategiczne działanie celem którego jest podkreślenie naszej obecności na niwie sponsoringu sportowego oraz świadomości marki KIA w wymiarze światowym.” – powiedział Benny Oeyen, Vice President Marketing and Product Planning, Kia Motors Europe.  

"Piłka nożna oddaje dynamizm, emocje i pasję" - powiedział Terry Im, Prezes Hyundai Motor Europe. "To są właśnie przeżycia, którymi Hyundai chce się dzielić ze swoimi klientami" – dodał.
Przekazywanie floty samochodowej zarówno marki Hyundai jak i Kia rozpoczęło  się w październiku 2010 roku. Proces ten następuje w transzach zgodnie z ustalonym harmonogramem.  Największa część floty przekazana zostanie w maju 2012 roku. Hyundai przekaże flotę składającą się z 353 samochodów z czego 168 wykorzystywanych będzie na terenie Polski.  Kia przekaże łącznie 359 szt. samochodów z czego 183 szt. zapewni transport na terenie naszego kraju a 176 szt. na terenie Ukrainy. Oficjalnym beneficjentem i użytkownikiem floty w Polsce jest spółka EURO 2012.  Na podstawie podpisanego porozumienia samochody pozostają do dyspozycji EURO 2012 do końca trwania turnieju a następnie zostaną zwrócone do firm Hyundai i Kia.  W trakcie trwania UEFA EURO 2012 obie firmy będą odpowiedzialne za bieżący serwis floty samochodowej. Odpowiedzialność za przekazane samochody spoczywa na spółce EURO 2012.

W ramach wspólnego porozumienia pomiędzy Hyundai i Kia firmy podzieliły się obszarami swojej aktywności marketingowej w zakresie brandingu poszczególnych stadionów i tak Kia obecna będzie podczas meczu otwarcia na Stadionie Narodowym a Hyundai podczas finału w Kijowie. Natomiast w przypadku brandingu obiektów sportowych Hyundai obecny będzie w Poznaniu, Gdańsku, Lwowie i Kijowie natomiast Kia w Warszawie, Wrocławiu, Doniecku i Charkowie.


W oficjalnej ceremonii przekazania floty wzięli udział przedstawiciele Hyundai Motor Europe, Kia Motors Europe, Kia Motors Corporation, UEFA oraz Lokalnego Komitetu Organizacyjnego.
UEFA EURO 2012™ jest największą imprezą sportową w ramach partnerstwa Hyundai oraz KIA Motors z organizacją UEFA. Oprócz bliskiej, partnerskiej współpracy z UEFA – obie marki są także Partnerami FIFA. Salon samochodowy w Genewie w 2008 roku był miejscem ogłoszenia aliansu pomiędzy Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation w zakresie partnerstwa samochodowego z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej, organizatorem jednej z najważniejszych imprez sportowych – mistrzostw w piłce nożnej o Puchar FIFA – FIFA World Cup™.

Hyundai oraz KIA Motors stały się jednymi z oficjalnych partnerów FIFA oraz beneficjentem praw do wykorzystywania imprez FIFA World Cup™ i nie tylko – dla własnych działań marketingowych, zwiększonej obecności medialnej oraz udziału w specjalnych akcjach, eventach oraz innych inicjatywach typu promocyjnego. Kilka miesięcy temu Koncern Hyundai-Kia przedłużył swoją umowę sponsorską z FIFA do roku 2022, dzięki czemu logo południowo-koreańskich producentów będzie obecne podczas wszystkich turniejów organizowanych przez FIFA.

Mistrzostwa UEFA EURO 2012 to okazja dla marki Hyundai na przeprowadzenie szeregu atrakcyjnych programów marketingowych, dzięki którym kibice piłki nożnej mogą jeszcze bardziej poczuć prawdziwe, sportowe emocje. Jednym z najbardziej interaktywnych działań jest program „Bądź tam z Hyundaiem”, w którym fani układają hasła dopingujące drużyny do walki o zwycięstwo. Spośród haseł, zgłoszonych przez Kibiców wszystkich krajów, których reprezentacje wezmą udział w Mistrzostwach UEFA EURO 2012™.  przedstawiciele UEFA wybrali dla każdego kraju trzy, ich zdaniem najlepsze propozycje, odzwierciedlające ducha sportu i emocji towarzyszących rozgrywkom. W ostatecznej fazie o wyborze zwycięzcy zadecydowali sami fani, głosując na stronie UEFA.com na ich zdaniem najlepszy slogan. Zwycięskie hasła znajdą się na autokarach, którymi poruszać się będą drużyny w trakcie trwania Turnieju UEFA EURO 2012™ w Polsce i na Ukrainie,


od 8 czerwca do 1 lipca. Oprócz zamieszczenia autorskiego hasła na autokarze drużynynarodowej, każdy z 16 zwycięzców będzie wraz z osobą towarzyszącą gościem marki Hyundai podczas meczu ćwierćfinałowego w Gdańsku. Ufundowany przez firmę pakiet VIP obejmuje przelot, zakwaterowanie w hotelu i bilety na mecze. Zestawienie wszystkich haseł umieszczono na końcu informacji.

Poza przekazaniem floty pojazdów na potrzeby UEFA EURO 2012™ Kia, jako oficjalny sponsor rozgrywek piłkarskich UEFA EURO 2012™,  prowadzi dodatkowo szereg różnego rodzaju akcji promocyjnych. Zgodnie z podpisaną umową Kia otrzymała najważniejsze prawa sponsorskie na wszystkich imprezach UEFA EURO 2012™, w tym prawo wykorzystywania logotypów, emblematów i firmowego oznakowania na stadionach piłkarskich. Marka będzie widoczna na biletach, w zakładce Euro 2012 na oficjalnej stronie internetowej UEFA  i wydarzeniach poprzedzających mistrzostwa.  W ramach umowy Kia otrzymała także prawa do organizowania promocji z biletami na mecze oraz do tworzenia produktów z wykorzystaniem łączonego logo Kia i UEFA. Na stworzonym przez Kia Motors Polska, popularnym portalu społecznościowym Facebook fanpage Kocham Football (ponad 261 000 fanów) stale prowadzone są konkursy i uruchamiane aplikacje, w których można wygrać bilety na mecze. Pod koniec maja uruchomiona zostanie także liga typerów. Kibicowanie swojej ulubionej drużynie piłkarskiej jest świetną zabawą, a typowanie wyników podnosi jeszcze dodatkowo adrenalinę. Dodatkową motywacją do zabawy jest możliwość zdobycia cennych dla każdego kibica nagród w postaci biletów na mecze Mistrzostw Europy 2012 oraz upominków.

Natomiast firma Hyundai jeszcze w marcu, zaprezentowała z dumą ‘Team Hyundai’ - pięciu najlepszych piłkarzy, ambasadorów marki podczas UEFA EURO 2012 ™: Iker Casillas (Hiszpania), Lukas Podolski (Niemcy), Giuseppe Rossi (Włochy), Karim Benzema (Francja) i Daniel Sturridge (Anglia).  Pięciu czołowych sporowców będzie rywalami na boisku podczas Euro 2012, ale łączy ich zamiłowanie do piłki nożnej. Na boisku charakteryzuje ich determinacja i talent, a każdy z nich ma potencjał, aby stać się kluczowym zawodnikiem dla przebiegu rozgrywek. Kampania z wykorzystaniem wizerunku zawodników ‘Team Hyundai’ będzie obecna w mediach przez cały okres trwania Mistrzostw.


W maju Kia Motors Polska (KMP) rozpoczęła kolejną akcję promocyjną związaną z EURO 2012™.  W trakcie trwającego do 27 maja Roadshow  KMP zorganizuje w  7 miastach 7 dwudniowych imprez, podczas których w specjalnie zbudowanych miasteczkach Kia rozgrywane będą rozmaite konkursy i piłkarskie konkurencje. Na każdej imprezie obecne będą także oficjalne maskotki EURO 2012™ Slavek i Slavko. 

Atmosfera Mistrzostw jest dobrą okazją do przeprowadzenia akcji społecznych, dlatego Hyundai uruchomił program Make a Pladge (Złoż Obietnicę). Na profilu FB marki Hyundai Polska można złożyć specjalną, osobistą deklarację. Za każde złożone przyrzeczenie Hyudnai przekaże 1€ na cel charytatywny.
Przed i podczas trwania Mistrzostw, lokalni dystrybutorzy Hyundai oraz Kia zapraszają do swoich salonów i szczególnie mocno zachęcają do odbywania jazd próbnych modelami obu marek . Każdy kto zdecyduje się przetestować samochód Hyundai oraz Kia, ma szanse wygrać bilet na mecz. Na klientów czekają między innymi : Hyundai i30 nowej generacji, wyjątkowe kombi Hyundai  i40 czy długo oczekiwany całkowicie nowy model Kia cee’d - samochody zaprojektowane w Europie i dla Europejczyków. Dodatkowo każdy będzie mógł złożyć swój podpis na koszulce jednego z piłkarzy należącego do ‘Team Hyundai’.

Hyundai czeka na miłośników piłki nożnej z całej Europy w przygotowanych specjalnie dla nich Fan Parkach, gdzie wraz z rodzinami czy przyjaciółmi będą mogli wspólnie uczestniczyć w piłkarskiej fieście. Dzięki relacjom na żywo z meczy oraz wielu zabawom  i atrakcjom piłkarskim, będą mogli wyjątkowo mocno przeżywać emocje związane z tym piłkarskim świętem
Fan Parki Hyundai zlokalizowane są w następujących miastach:
1. Niemcy: Dortmund, Berlin
2. Czechy: Praga
3. Hiszpania: Madryt
4. Francja: Paryż
5. Włochy: Torino
6. Rosja: Moskwa, Sankt Petersburg

Firma Kia natomiast zaangażowała się w wyjątkową koncepcję realizacji trasy Mobilnych Stref Kibica, odwiedzających 100 polskich miast i miasteczek w trakcie rozgrywek UEFA EURO 2012™ tj. w dniach pomiędzy 8 czerwca a 2 lipca 2012 roku. Kia jako jeden z pięciu partnerów projektu będzie miała własną ciężarówkę wyposażoną w hydraulicznie wysuwany ekran diodowy o powierzchni ok 15m2, na którym goście mobilnych stref kibica będą oglądali transmisję meczów.  Ciężarówce będzie towarzyszyło miasteczko, w którym partnerzy zorganizują animacje i konkursy z nagrodami.  Mobilne strefy kibica, jak szacuje organizator, odwiedzi ok 0,5 mln ludzi.

Zarówno Kia Motors jak i Hyundai uważają sponsoring piłki nożnej za istotny element strategii marketingowej oraz skuteczną metodę komunikacji ze swoimi klientami, ponieważ wspólna pasja do futbolu znakomicie sprzyja budowie trwałych więzi emocjonalnych. Jest to także doskonały sposób na utrwalenie wizerunku Kia i Hyundai jako marek przybliżających ten najpopularniejszy sport do kibiców i fanów piłki nożnej na całym świecie. 

Wszystkich kibiców i fanów piłki nożnej zapraszamy do śledzenia fanpage Kocham Football
http://www.facebook.com/KochamFootball , oraz profilu marki Hyundai na FB http://www.facebook.com/HyundaiPolska , gdzie zamieszczane są na bieżąco wszystkie informacje.

źródło: Hyundai

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz