środa, 28 marca 2012

Chevrolet wybrał globalną agencję reklamową

Chevrolet wybrał nowoutworzoną firmę Commonwealth jako swoją nową globalną agencję reklamową, odpowiedzialną za prowadzenie kreatywnych kampanii na całym świecie przy wykorzystaniu wszystkich platform reklamowych.



Firma Commonwealth z siedzibą w Detroit to pierwsza na rynku spółka joint venture typu 50/50, którą tworzą dwa przedsiębiorstwa: należąca do Omnicom Group firma Goodby, Silverstein & Partners z siedzibą w San Francisco oraz McCann Erickson Worldwide z siedzibą w Nowym Jorku, będąca częścią Interpublic Group.

Połączenie kompetencji obu partnerów w spółce Commonwealth zaowocowało stworzeniem firmy o bogatym zapleczu kreatywnych talentów, rozległej znajomości rynku motoryzacyjnego oraz zdolnościach strategicznego zarządzania biznesowego, co jest dużym atutem na rynku. Wcześniej Chevrolet korzystał z usług 70 agencji.

„Po raz pierwszy w historii dwa duże holdingi, zajmujące się komunikacją marketingową, połączyły siły, aby stworzyć jedną firmę”, powiedział Joel Ewanick, wiceprezes GM i dyrektor ds. marketingu globalnego. „Commonwealth będzie miało swoją siedzibę w Detroit, a nadrzędnym celem firmy będzie umocnienie wizerunku Chevroleta, jako marki znanej na całym świecie”.

Wybór firmy Commonwealth, w połączeniu z przekazaniem odpowiedzialność za globalne działania mediowe firmie Carat, zajmującej się planowaniem i zakupem mediów, jest częścią dążenia Chevroleta do zwiększenia wydajności działań marketingowych i efektywnego budowania wizerunku koncernu na rynkach całego świata.

„Oczekujemy, że ta konsolidacja wygeneruje w ciągu kolejnych pięciu lat oszczędności rzędu 2 miliardów dolarów, z czego część zostanie wykorzystana na globalne działania marketingowe marki Chevrolet, a część wpłynie na wyniki finansowe”, dodał Ewanick.

Firma Commonwealth będzie prowadzona przez ośmioosobowy Globalny Komitet Doradczy, który będzie nadzorował wszystkie kreatywne inicjatywy i strategie wdrażane w imieniu Chevroleta na całym świecie. Zlecenia będą realizowane przez globalne centra w Detroit, Mediolanie, Bombaju i Sao Paulo, co zapewni spójną strategię rozwoju na lokalnych rynkach całego świata.

Zarząd tworzą czterej spośród najbardziej uznanych dyrektorów kreatywnych w branży: Jeff Goodby, który będzie pełnił funkcję prezesa, Washington Olivetto, Linus Karlsson i Prasoon Joshi. Wszyscy liderzy będą ze sobą współpracować w kwestii najważniejszych inicjatyw kreatywnych i przydziału środków.

„Jesteśmy podekscytowani faktem, iż tworzymy część zespołu, którego zadaniem jest poprawa globalnego wizerunku Chevroleta”, powiedział Goodby, prezes i dyrektor kreatywny w Goodby, Silverstein & Partners. „Cieszę się, że w tym procesie wzięły udział osoby o najwyższych kompetencjach. Joel Ewanick zawsze ustanawia nowe granice w swoich działaniach i wypróbowuje nowe koncepcje, czego najlepszym przykładem jest jego przychylność w stosunku do tego projektu. Firma Commonwealth znaczy wiele dla Chevroleta i dla nas”.

Do tej pory firma Goodby, Silverstein & Partners prowadziła działania kreatywne dla Chevroleta w Stanach Zjednoczonych, czyli na największym rynku zbytu marki, natomiast McCann Worldwide świadczy dla Chevroleta usługi reklamowe na globalnych rynkach, łącznie z Meksykiem, Kanadą, Brazylią, Indiami, Japonią, Chinami i Ameryką Łacińską.

„Cieszymy się, że możemy zaoferować nasze usługi dynamicznie rozwijającej się marce Chevrolet i koncernowi General Motors”, powiedział Nick Brien, prezes i dyrektor generalny w McCann Worldgroup. „Commonwealth łączy doświadczenie firm McCann i Goodby w tworzeniu rozwiązań marketingowych, które rozwijają markę w kreatywny i nowoczesny sposób”.

Commonwealth niezwłocznie zacznie przejmować odpowiedzialność za działania kreatywne Chevroleta w większości regionów świata, z wyjątkiem Chin, Indii i Uzbekistanu, gdzie aktywności te będą nadal prowadzone przez agencje działające na tamtejszych rynkach.

źródło: Chevrolet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz